Kartunis Jongos

Korang kenal tak siapa ni? Haa.... kalau korang nak tau, ni la kartunis Jongos. Sesiapa yang dok baca majalah KAWAN dari dulu mesti kenal siapa Jongos. Kartunis ni dulu terkenal dengan siri cerita Nostalgia Cikgu Nora dan Deraman Robot.



Haaa.... kat bawah ni kartun Jongos di majalah KAWAN dulu-dulu...






Dan, ini pula adalah wajah kartunis Jongos yang terkini... Kak Alin tak sangka pula akan bertemu kembali dengan kartunis ini setelah sekian lama dia menyepikan diri dari dunia kartunis ni... Semoga sentuhan Jongos akan terus dpt dilihat selepas ini...InsyaAllah!! TERUSKAN BERKARYA KAWAN!!

2 ulasan:

Nabila H.... said...

wah...kartun dia dah islamik ke skrg kak alin? hehe..lama xtgk blog kak alin

kakalin2001 said...

salam nabila.. agak menjurus ke arah tu jugak nabila tapi x sepenuhnya jugak.. tq sudi komen:))