Siri tutorial asas Adobe Illustrator bersama Kak Alin- Cara-cara melukis pelangi



1. Langkah pertama.. lukis segiempat yang yang menggunakan RECTANGLE TOOL



2. 'COPY & PASTE' menjadi 7 bentuk segi empat




3. 'GROUP'kan semua segiempat ini



4. Pergi ke ENVELOP DISTORT >>>> MAKE WITH WARP



5. 'Adjust' mengikut gambar (klik gambar untuk paparan yang lebih besar)



6. Klik EXPAND



7. Tu diaaaaa... Siap dah pelangi kita.. Nak lagi cantik bolehlah kita tambah dengan melukis awan kat situ... siap!!!


10 ulasan:

siTi tHaLaTHiaH said...

dah lama cari toturial lukis kartun guna ai

Kak Alin said...

nanti kak lin post byk lagi tutorial ye..

Nor Abdullah said...

assalamualaikum kak alin.. sangat2 membantu bagi saya yang takde langsung pengetahuan mengenai Ai ^^. suami install thensaya godek sendiri je selama ni..^^ bila tahu kak alin selalu buat tuto.. saya nak blaja dari kak alin ^^

Kak Alin said...

waalaikumsalam nor... maaf lambat reply... tapi kita dah kenal kan..heeee... insyaAllah.. kak lin boleh je ajar yg termampu...

Nieyxzha Hassan said...

singgah sini nak belajar guna ai ^^

Kak Alin said...

silakan Nieyxzha Hassan...:)

Anonymous said...

awesome!cantek pelangi tu...aq nak try gak ahhh....;p

Maisarah Humaira said...

assalam k.alin..tq ye..bgus tutor ni utk nembie cm sy ni ..ehehe

Maisarah Humaira said...

assalam k.alin..tq ye..bgus tutor ni utk nembie cm sy ni ..ehehe

Anonymous said...

salam kak lin..nk tutorial mcm mna nk buat gmbar kita jadi kartun..mcm kak lin buat utk pengantin..